Nadpis článku
Úřad práce ČR prochází modernizací a řadou změn, jejichž cílem je efektivní fungování. V rámci těchto změn dochází od 1.6.2025 ke zrušení pobočky v Lipníku nad Bečvou. Klienti si pro vyřizování svých záležitostí mohou vybrat jiné pracoviště úřadu práce, které pro ně bude nejblíže nebo které jim bude vyhovovat vzhledem k dojíždění za jinými službami nebo prací. Případně mohou využít rozšiřující se možnosti digitální komunikace a vyřídit svou žádost sami online. Úřad práce bude v opodstatněných případech a po dohodě s obcemi poskytovat některé služby pomocí mobilních týmů. Koncentrace poboček umožní lepší zajištění služeb, umožní lepší zastupitelnost, specializaci poradců a bezpečí na kontaktních pracovištích jak pro jeho zaměstnance, tak pro klienty, kteří využívají jeho služby. Usilujeme o to, být proklientsky zaměřenou organizací, která pomáhá lidem najít novou práci, vydělávat víc peněz a řešit těžké životní situace.
Můžete podat žádost i online nebo přes Českou poštu
K podání žádostí můžete kromě osobní návštěvy na pobočce využít také online Klientskou zónu Jenda https://jenda.mpsv.cz/. Díky ní snadno požádáte o 3 nejčastější dávky státní sociální podpory – příspěvek na bydlení, přídavek na dítě a rodičovský příspěvek. Udělat tak můžete kdykoliv a odkudkoliv ze svého mobilu či počítače. Nově se navíc pomocí Jendy můžete sami a bez zbytečného čekání, tedy kdykoliv a odkudkoliv, zaregistrovat jako uchazeči o zaměstnání a požádat o podporu v nezaměstnanosti. Tento způsob díky své jednoduchosti volí už minimálně 4 z 10 žadatelů. V neposlední řadě můžete využít i asistovaného podání žádosti o dávku na pobočce České pošty v Lipníku nad Bečvou.
Koncentrace poboček je způsobena rostoucím počtem útoků
Důvodem koncentrace poboček do větších obcí je zajištění bezpečnosti pro pracovníky úřadu práce a pro klienty. Pracovníci se bohužel musí dennodenně potýkat s rostoucím počtem verbálních i fyzických útoků. Úřad práce proto musel přistoupit jak k posílení bezpečnostních opatření na větších pobočkách, tak k postupnému rušení menších pracovišť, kde jsou bezpečnostní rizika podstatně vyšší a zajištění adekvátní ochrany výrazně složitější. Úřad práce však nesnižuje počet svých pracovníků a klienti se tak nemusí obávat o zachování kvality služeb.
Úřad práce dělá vše pro to, aby tato změna byla pro klienty co nejsnazší, a proto zpřístupňujeme nové možnosti, jak své záležitosti vyřídit bez nutnosti návštěvy kamenné pobočky přímo z pohodlí domova.
Mgr. Monika Medvědová
Ředitelka Odboru Kontaktního pracoviště ÚP ČR Přerov